В Інформаційному бюлетені Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №3/2019 опублікована Зміна № 2 до ДБН В.2.3-15:2007 «Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів», якою унормовано можливість проектувати перехоплюючі автостоянки у великих містах України для розвантаження центру від надмірної кількості автомобілів. Норма вступає в дію з 1 липня 2019 року.
«Практика організації перехоплюючих автостоянок дуже розповсюджена у Європі та інших країнах світу. По-перше, це значно полегшує транспортний рух у великих містах, по-друге, розвантажує центральні райони від надмірної кількості автомобілів, зменшуючи проблеми з парковками та заторами на дорогах. Як це працює? Власник авто перед заїздом до центру міста може залишити своє авто на такій парковці і пересісти на громадський транспорт, щоб зручно дістатися до необхідного місця призначення. Створення таких перехоплюючих парковок в Україні унормовано у нових змінах у ДБН щодо автостоянок і з 1 липня вони вступають в дію», – поінформував заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.
«Створення перехоплюючих парковок на в’їзді в центральні райони великих міст сприятиме зменшенню заторів на дорогах, вирішенню проблем з нестачею парковок, підвищенню екологічного стану міст, налагодженню транспортного руху в центральних районах міст, - розповідає доктор технічних наук, доцент, старший науковий співробітник, завідувач кафедри будівництва та інформаційних технологій Дмитро Прусов. - Нові зміни у ДБН щодо автостоянок будуть враховані в оновлених програмах підготовки фахівців з промислового і цивільного будівництва (ПЦБ). Наш Інститут крокує у ногу з найсучаснішими будівельними інноваціями, тому рівень підготовки фахівців на кафедрі відповідає усім стандартам профільної освіти».
Згідно зі змінами до ДБН, перехоплюючі автостоянки мають розміщуватися поблизу залізничних станцій, авіаційних терміналів, станцій метрополітену, зупинок маршрутного таксі та іншого громадського транспорту, розташованого на під’їзді до центральної частини міста. Мінімальна відстань до вказаних об’єктів – 150 м.
До 50% машиномісць на перехоплюючих автостоянках мають передбачатися для довготривалого зберігання авто (протягом дня), до 25% машиномісць – для короткочасного зберігання (на декілька годин).