Підготовку фахівців в галузі знань 12 «Будівництво та архітектура» було розпочато з 1993 року на факультеті підвищення кваліфікації та перепідготовки спеціалістів в Київському державному технічному університеті будівництва і архітектури. Наказом МОН України від 02.02.2005 за № 71 факультету було надано статус Інституту післядипломної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури, а у відповідності до наказу КНУБА від 08.06.2015 за № 225 – інститут інноваційної освіти Київського національного університету будівництва і архітектури.
Кафедра цивільної інженерії є правонаступницею кафедри інженерних систем будівель і споруд, яка була заснована в 1993 році.
За роки існування на кафедрі засновані та набули розвитку науково-методичні напрями: розробка нових та удосконалення існуючих інженерних систем формування мікроклімату приміщень – опалення, вентиляції та кондиціонування повітря; розробка нових та удосконалення існуючих інженерних систем та заходів для зменшення забруднення атмосфери вентиляційними викидами; енергозбереження в інженерних системах, удосконалення обладнання та систем газопостачання; розробка державних будівельних норм «Опалення, вентиляція, кондиціонування повітря та енергозбереження» на заміну СНиП 2.04.05-91; удосконалення методів навчання, дистанційне навчання; науково-видавнича діяльність.
За роки існування кафедри видані численні монографії, навчальні посібники, довідники. Щорічно поновлюється значна частина методичних розробок для забезпечення навчального процесу. Переважно такі розробки, що використовуються в навчальному процесі, є україномовними.
Кафедра постійно поширює зв’язки з виробничими, проектними, науковими організаціями та установами різних форм власності, де працюють та працюватимуть випускники університету зі спеціальності „Теплогазопостачання і вентиляція” і «Водопостачання і водовідведення».
Кафедру цивільної інженерії очолює кандидат технічних наук, доцент, дійсний член Академії будівництва і архітектури України Зінич Петро Лукинович.
Метою діяльності кафедри є нарощування науково-педагогічного потенціалу кафедри, усунення причин, що уповільнюють її адаптацію до соціально-орієнтованої ринкової економіки, інтеграцію у складі університету у європейський і світовий освітній й науковий простір, посилення роботи у сфері формування якісного науково-педагогічного потенціалу, забезпечення соціального захисту усіх працівників кафедри, розвиток партнерських відносин із спорідненими кафедрами вищих навчальних закладів України.
При розробці Плану враховувалися три взаємообумовлені стратегії, що визначають цілі, принципи і напрями діяльності, організацію і методи вирішення конкретних учбових, дослідницьких і методичних завдань:
1) особистісно-професійна, яка означає, що тільки потужний особистісно-професійний потенціал викладачів, педагогів-наставників здатен сформувати аналогічний та більш потужний потенціал майбутніх фахівців;
2) креативно-евристична, що виявляється у постійному творчому пошуку шляхів вдосконалення професійної підготовки фахівців з будівництва та теплоенергетики;
3) взаємодії і співробітництва, що реалізується на рівні кафедри: між викладачами та співробітниками кафедри; на рівні університету: між кафедрою теплогазопостачання і вентиляції та іншими кафедрами і підрозділами університету, між викладачами і студентами; на всеукраїнському рівні: розвиток партнерського співробітництва з відповідними кафедрами інших закладів вищої освіти, науково-дослідними установами та організаціями, будівельними організаціями.
Принципи роботи кафедри полягають в:
1) нормативності. У роботі керуватись основними нормативними документами: законом України «Про освіту», законом України «Про вищу освіту», Статутом університету, Положенням про ВСП «ІІНО КНУБА»;
2) динамічності. Передбачає оперативне реагування кафедри як навчально-виховного та наукового підрозділу університету на: зміну вимог замовника освітніх послуг; зміни у технологічному процесі професійної підготовки (інновації в освіті);
3) комплексності. Передбачає рівноцінну реалізацію усіх напрямків роботи кафедри (навчальна робота, організаційно-методична, наукова, виховна);
4) колективної та особистісної відповідальності за процес і результати професійної підготовки майбутніх фахівців;
5) рефлексії. На раціональному рівні це надасть можливість конструктивно аналізувати зроблене, забезпечувати зворотній зв'язок у співробітництві з різними категоріями партнерів. На емоційному рівні – зберігати та поглиблювати емоційно-творчу атмосферу на кафедрі, атмосферу взаємодопомоги відповідно до її специфіки, мети і завдань;
6) публічності. Здобутки, результати роботи кафедри з різних напрямків регулярно обговорюються на засіданнях кафедри, радах факультету та університету.
Основною метою роботи кафедри є: задоволення зростаючого попиту українського суспільства на підготовку фахівців високої кваліфікації в галузях будівництва, що володіють теоретичними знаннями й практичними уміннями.
Дана мета досягається на основі:
- збільшення інтелектуального потенціалу кафедри, розвитку науково-дослідної бази кафедри, підвищення професіоналізму професорсько-викладацького складу;
- впровадження інноваційних методів організації учбового процесу, вживання прогресивних освітніх технологій та дистанційного навантаження;
- формування кооперації із стратегічними партнерами.
На сучасному етапі, коли Україна, здійснюючи модернізацію освітньої діяльності в контексті європейських вимог, вступила до Болонського процесу, який пов'язаний з розбудовою європейської вищої освіти, основним завданням кафедри цивільної інженерії є підвищення загальнотехнічного рівня підготовки майбутніх фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «Бакалавр» та «Магістр».